ניצחו אראלים את המצוקים: פאר הדור מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל

    אבי יעקב No Comments on ניצחו אראלים את המצוקים: פאר הדור מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל

    אבל בעולם היהודי: לאחר שבועות קשים בהם היה מאושפז בבית חולים, השיב מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל את נשמתו ליוצרה בבית החולים שיבא בתל השומר. פרופיל לדמותו האדירה של נשיא מועצת חכמי התורה זצ"ל

    21:52
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on עיר המקלט של גלנט? הפרשן הפוליטי הוותיק מעריך

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי בוקר קשה בו הציבור נקרא להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת רבי שמעון רפאל בן חביבה בתוך שאר חולי ישראל. הגיעה הבשורה כי פאר הדור, מרן הגאון רבי שמעון בעדני זכר צדיק וקדוש לברכה, נחטף לעולם שכולו טוב. וכל בית ישראל בוכים ומבכים את השריפה אשר שרף ה'.

    הרב שמעון בעדני נולד בשנת תרפ"ח בחדרה, בן הזקונים של דוד וחביבה בעדני, שעלו מתימן לארץ ישראל לאחר מלחמת העולם הראשונה. הוא למד בישיבת נובהרדוק בחדרה ובהמשך עבר לישיבת בית יוסף-נובהרדוק בירושלים והיה מתלמידי הרב שך זצ"ל.

    לאחר מעברו של הרב שך לישיבת פוניבז' עבר לישיבת פורת יוסף והיה לתלמידו של הרב עזרא עטייה זצ"ל. הוא היה מקורב לגדולי ישראל זצוקלל"ה מכל העדות והחוגים והיה נועץ באופן תדיר במרן החזון איש גם כאשר ספג מתקפות ועלבונות מהצד השמאלי של המפה הפוליטית.

    בשנת תשי"ג נבנתה בקטמון פנימייה לבחורי פורת יוסף שהתגוררו מחוץ לירושלים, והוא מונה לאחראי על הפנימייה שהפכה לישיבה. לאחר נישואיו, בגיל 31, מונה לר"מ בשיעור ג' ולאחד מראשי ישיבת פורת יוסף, לצד הרב ציון כהן שהיה מג"ש לשיעור א', והרב שלום כהן, לימים ראש הישיבה ומנהיג ש"ס שכיהן כר"מ בשיעור ב'.

    לאחר תקופה עבר לבני ברק והקים את כולל תורה וחיים יחד עם הרב משה פרדו. הוא למד בכולל מדי יום, והתפלל בו את תפילותיו בימות החול, ומסר שיחת מוסר שבועית בו. עם זאת, עדיין שמר על קשר עם ישיבת פורת יוסף, בה שימש בישיבה כחזן ביום כיפור.

    לאחר מעברו לבני ברק חיזק את הקשר עם הרב שך עוד יותר, והרב זצ"ל אף למד עמו בחברותא. כמו כן היה בקשר עם הרב חיים גריינימן זצ"ל. בשנת תשל"ג מונה לראש "מועצת חכמי התורה של בני ברק", לצד הרב מאיר מאזוז, הרב שלמה מחפוד, הרב מסעוד בן שמעון והרב מכלוף פחימא. המועצה פעלה בענייני מוסדות הספרדים בבני ברק.

    עם הקמת מפלגת ש"ס, נבחר כחבר מועצת חכמי התורה, והיה חבר בוועדת הכשרות של בד"צ בית יוסף. עם פטירת מרן חכם שלום כהן זצ"ל נחשב הרב בעדני כמנהיג תנועת ש"ס בפועל ונשיא מועצת חכמי התורה. וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.



    0 תגובות